Iduća poteškoća s kojom se osiguranici često susreću tijekom postupka rješavanja odštetnog zahtjeva je godinama raširena loša i nekorektna poslovna praksa osiguratelja koji potpuno neosnovano i na štetu osiguranika tumače zakonske odredbe i pribjegavaju svojevrsnoj ucjeni osiguranika. Naime, prema zakonskim odredbama u slučaju kada je osnovanost odštetnog zahtjeva nesporna, ali je za njegovu cjelovitu obradu i utvrđivanje konačne visine štete potrebno stanovito dulje vrijeme ili kada se ne postigne nagodba s podnositeljem odštetnog zahtjeva, u tom slučaju društvo za osiguranje mora isplatiti nesporni dio štete kao predujam, a ostatak će biti isplaćen nakon što bude konačno i sveobuhvatno utvrđen. Međutim, razvila se općeprihvaćena i krajnje nekorektna praksa prema kojom su osiguratelji često nudili osiguranicima nagodbe čije je prihvaćanje uvjet za bilo kakvu isplatu, pa i iznosa koji je očito nesporan. Pri tome je formulacija nagodbe takva da se prihvaćanjem nagodbe osiguranik izričito odriče bilo kakvih daljnjih zahtjeva prema osiguratelju iz tog štetnog događaja te se isplaćeni iznos smatra konačnim iznosom pripadajuće osigurnine. Ovdje se očito računa s jedne strane na pravnu neukost osiguranika, a s druge strane i na stanje nužde u kojem su brojni osiguranici prihvaćali takve nagodbe u želji da naplate barem nešto u relativno kratkom roku. S obzirom da je takva protuzakonita i nekorektna praksa u posljednjim godinama uzela maha, čak je i regulator (HANFA) konačno reagirao i izdao određeni naputak osigurateljima u kojem upozorava društva za osiguranje na protuzakonitost takve prakse. Iako je vidljiv određeni trend pozitivnih promjena i dalje je ovakva praksa prisutna.